Dnes je utorok, 14.august 2018, meniny má: Mojmír
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Legenda znovu ožíva

júl 07, 2014 - 09:31
Jaguar vyrobí šesť dokonalých reprodukcií pôvodných čistokrvných pretekárskych vozidiel Lightweight E-type, ktoré uzreli svetlo sveta v roku 1963. Tieto nové vozidlá predstavujú „chýbajúcich“ šesť kusov zo série Jaguar Lightweight E-type, ktorej výroba sa začala vo februári roku 1963 a mala obsahovať 18 špeciálov pre preteky GT. Nakoniec sa vyrobilo len 12 vozidiel E-type s celohliníkovou karosériou – posledný v roku 1964 – a zvyšných šesť vyhradených čísel šasi ostalo nevyužitých. Až doteraz.

Nové vozidlá budú vyrobené ručne. Túto úlohu zverí Jaguar svojim najlepším remeselníkom. Každé vozidlo bude vyrobené s navlas rovnakou špecifikáciou ako originály zo 60. rokov – vrátane 3,8-litrového radového šesťvalcového motora. Verzia Lightweight vážila približne o 114 kg menej než štandardný E-type vďaka celohliníkovej karosérii a celohliníkovému motoru, chýbajúcemu obloženiu interiéru a chrómovej výzdobe exteriéru a mnohým ďalším prvkom, prispievajúcim k zmenšeniu celkovej hmotnosti vrátane ľahkých, ručne otváraných bočných okien. Jaguar očakáva, že dopyt po týchto šiestich vozidlách Lightweight E-type bude naozaj veľký. Medzi potenciálnymi zákazníkmi, ktorí prejavia záujem, budú uprednostnení etablovaní zberatelia vozidiel Jaguar, predovšetkým tí, ktorí sa zaujímajú o historické pretekárske automobily.



•    Model E-type sa vyrábal v rokoch 1961 až 1975. Vyrobených bolo len niečo vyše 72 500 kusov.
•    Vozidlá Lightweight E-type vyrábalo súťažné oddelenie spoločnosti Jaguar v roku 1963. Jedno vozidlo bolo vyrobené v roku 1964. Celkovo bolo vyrobených dvanásť kompletných vozidiel. Predpokladá sa, že 11 z nich dodnes existuje.
•    Verzia Lightweight bola homologizovaná na preteky GT, pretože bola označená ako „štandardný“ roadster E-type, vybavený rôznymi voliteľnými prvkami. Tieto voliteľné prvky sa medzi jednotlivými vozidlami líšili, ale hlavné zmeny zahŕňali celohliníkovú škrupinovú konštrukciu karosérie s hliníkovými panelmi a pevnou, hliníkovou strechou, 3,8-litrový motor XK s hliníkovým blokom, hlavou valcov s veľkým uhlom ventilov a suchou kľukovou skriňou a systém vstrekovania paliva. Všetky čísla šasi sa začínali písmenom „S“.
•    Na pôvodných vozidlách Lightweight E-type súťažili Graham Hill, Jackie Stewart, Roy Salvadori a Briggs Cunningham. Vozidlá, ktoré sa zachovali dodnes, sa v pretekoch historických automobilov pravidelne umiestňujú na popredných miestach.
 

- - Inzercia - -