Dnes je pondelok, 16.september 2019, meniny má: Ľudmila
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Nemáte čas na fitko? Jednoduché cviky zvládnete aj v práci

september 10, 2019 - 14:00
Vysedávate celé dni za počítačom, hodiny žmúrite do monitoru a máte z toho rozlámané celé telo? V tom prípade je čas na zmenu! Pretiahnite si telo jednoduchými cvikmi, zaberú vám len pár minút a hravo ich zvládnete aj v kancelárii.

Sedavé zamestnanie je nešvárom dnešnej doby a telu spôsobuje celý rad komplikácií. Neblahé účinky má na svaly, kĺby aj krvný obeh. Najviac ale trpí chrbtica, ktorej dlhodobá nečinnosť nerobí vôbec dobre. „Svalstvo pri sedení nevykonáva svoju prirodzenú funkciu a ochabuje. Zároveň sa skracujú prsné svaly a tým dochádza k preťaženiu celej oblasti hornej časti tela. Pravidelné preťahovanie vám pomôže bolesť eliminovať,“ vysvetľuje fitness tréner značky Rexona Michal Maxa. Práve on pre vás vybral nasledujúce cviky, ktoré zvládnete aj v sede za pracovným stolom.

Ramená a chrbát

Sadnite si na stoličku a narovnajte chrbát. Zopnite pred sebou ruky, tak aby  bola vrchná časť dlaní natočená smerom k hrudníku. Takto spojené ruky pred sebou prepnite a zároveň sa snažte tlačiť bradu dole a dozadu. V tejto pozícii vydržte 15 sekúnd a potom cvik niekoľkokrát opakujte.

Opäť si sadnite vzpriamene, tento krát ale ruky nechajte voľne pozdĺž tela. Zdvihnite ramená hore a oblúkom ich vráťte späť. Najprv takto zakrúžte desať kôl smerom dozadu a potom desať smerom dopredu. Sústreďte sa, aby ste po celú dobu cvičenia stláčali lopatky k sebe.

Prsné a sedacie svaly

Pokiaľ zopnete ruky za chrbtom a budete ich tlačiť hore, skvelo si pretiahnete prsné svaly. Cvik niekoľkokrát opakujte, pričom v pozícii so zdvihnutými pažami zostaňte vždy 15 sekúnd.

Sedací sval zase pretiahnite, keď si sadnete na okraj stoličky, položíte si členok jednej nohy na koleno tej druhej a s rovným chrbtom sa predkloníte. Pri opakovaní cviku samozrejme nohy nezabudnite vystriedať.

Nohy

Znovu sa posaďte na kraj stoličky a striedavo pred seba zdvíhajte ľavú a pravú nohu do úplného prepnutia. Nejen, že ich tak pretiahnete, navyše ich aj prekrvíte.

Pri práci potom môžete skúsiť prešľapovať. Vo vzpriamenom sede striedavo zdvíhajte päty, tak aby sa podlahy dotýkala vždy len špička chodidla. Vo vzduchu pätu držte vždy aspoň päť sekúnd.

Aj malá prechádzka vás rozhýbe

Pokiaľ vám to práca umožní, prospeje vám aj zmena pozície. „V neposlednej rade by som rozhodne odporúčal pravidelne prerušiť sedenie a ísť sa prejsť, aj keby len po kancelári. Alebo pokiaľ tá možnosť je, pracovať občas v stoji,“ radí Michal Maxa.

Okrem pravidelného preťahovania si hľadajte tiež správne držania tela. Pri sedení má totiž človek tendenciu sa krútiť, nakláňať a hrbiť. Vzdialenosť medzi vami a počítačom by mala byť v rozmedzí 40 – 70 cm, tak aby ste mohli sedieť vzpriamene a zároveň dobre videli na monitor. Pri sedení si dávajte pozor aj na nohy, ktoré by mali smerovať kolmo k zemi. Neprekladajte ich ani nekrížte, zbytočne by ste si deformovali chrbticu. Vyhýbajte sa tiež ich krčeniu, to pre zmenu bráni cirkulácii krvi.

Náš tip:

Pokiaľ sa bojíte, že sa zapotíte a bude vám nepríjemne, použite antiperspiranty Rexona, ktoré bojujú nielen s potom, ale aj nepríjemný zápachom.

- - Inzercia - -